Dare to Think
Home >Information>Job Openings

Job Openings

대학 행정직 채용-행정 및 경영지원 코디네이터
25/02/18 14:54 | 겐트대 | View 173 | Comments 0

[겐트대학교 글로벌캠퍼스행정 경영지원 코디네이터 채용 
 
 
겐트대학교 글로벌캠퍼스
 
겐트대학교 글로벌 캠퍼스(GUGC)는 벨기에 겐트대학교의 통합 확장캠퍼스이자 대한민국 인천에 있는 인천 글로벌 캠퍼스(IGC)의 일부가 된 유럽 최초의 대학입니다. 현재 국내에서 유일하게 유럽 이학사 (BSc) 학위 취득이 가능한 고등 교육기관으로, 분자 생명 공학, 환경 공학 및 식품 공학 분야 프로그램을 제공하고 있습니다. 겐트대학교는 세계 100대 대학 (ARWU, 세계 대학 학술 랭킹 2022년 71위 기록)으로 꾸준히 등재되고 있으며, 글로벌캠퍼스에서 가르치는 응용 생명 과학 기술 과목은 훨씬 더 높은 순위로 평가를 받고 있습니다.
 
더 자세한 내용은 아래의 겐트대학교 홈페이지를 방문하여 확인하시기 바랍니다.

https://www.ugent.be
https://www.ghent.ac.kr
 
 
1. 업무상세

업무부서 : 겐트대학교 글로벌캠퍼스(GUGC)
 
직무 개요 : 본 직무는 기관장의 캠퍼스 운영 지원 업무를 담당하며, 회의 준비 및 진행 지원, 경영 지원, 문서 관리 및 대외 공시자료 취합 등을 포함한 다양한 운영 업무를 수행합니다.
한 기관장 일정 조율 및 대외 행사 지원 등도 주요 업무에 포함됩니다.
 
담당업무 :  회의 운영 지원: 회의 준비, 자료 작성, 회의록 작성 및 검토(대리, 주임 급)
  • 경영 행정 지원 : 서무 업무 관리, SOP 작성 및 업데이트
  • 대외 공시자료 관리 : 공시자료 취합, 보고서 작성 및 관리
  • 기관장 일정 지원 : 내/외부 일정 및 회의 관리 (수행업무 포함)
  • VIP 의전 지원 : VIP 방문객 응대 및 행사 의전
  • 대외 행사 지원 : 공식 및 외부 행사 지원
 
2. 지원자격

[필수조건]
  • 학력 : 대학교(4년제) 이상
  • MS Office (Word, Excel, PPT), 한글
  • 2종 운전 면허
  • 외국어 : 영어 (구술 및 서면)
[우대사항]
  • 관련직무 유경험자 우대
  • 경력증명서, 자격증 사본 각 1부
3. 전형절차
  • 원서접수
  • 1차 전형 : 서류심사
  • 인성검사 : 서류심사자 합격자에 한해 인성검사 실시예정 (인성검사 절차는 상황에 따라 변경가능)
  • 2차 전형 : 면접심사 (영어작문 및 실무역량 테스트 실시)
  • 결과발표
4. 원서접수
  • 접수기간 : 25.02.18.(화) ~ 25.03.03.(월)
  • 접수방법 : 채용 포털 온라인 입사지원
  • 제출서류(지원서 제출 시 파일첨부, 추후 입사 시 원본 제출)
  • 국문/영문 이력서 및 자기소개서 : 국문이력서에 최근 연봉과 희망연봉 반드시 명시 요망
  • 최종학력증명서, 성적증명서 각 1부 첨부 필수
  • 지원서접수 : 사람인(https://www.saramin.co.kr/zf_user/jobs/view?rec_idx=50033188&view_type=etc&ref=recruit_manage) 및 잡코리아(https://www.jobkorea.co.kr/Recruit/GI_Read/46468959?Oem_Code=C1)

5. 근무조건
  • 근무형태 : 3개월 계약직으로 채용 후 평가에 따라 정규직 전환 또는 계약 연장 가능
  • 근무기간 : 주5일 (월~금) 09:00 ~18:00
  • 급여 : 학규내규에 따름(면접 후 결정)
  • 근무지 : 인천광역시 연수구 송도문화로 119-5 겐트대학교 글로벌캠퍼스
6. 유의사항
  • 지원서 내용이 사실과 다르거나 해당 내용에 대한 증빙이 불가할 경우 합격이 취소될 수 있습니다.

[Ghent University Global Campus] - (Central Administration and Campus Management Support)

 
About Ghent University Global Campus
 
GUGC is an extended campus of Ghent University in South Korea and the first European university to be part of the Incheon Global Campus (IGC). Since 2014, GUGC has offered Bachelor of Science programs in Molecular Biotechnology, Environmental Technology, and Food Technology. Ghent University is one of the top 100 universities in the world (ARWU 84, 2023), and Ghent University ranks even higher in the life sciences subjects taught at GUGC.
 
Please visit the homepage of Ghent University (Global Campus) to learn more about our organization:

https://www.ugent.be
https://www.ghent.ac.kr


1. Job Description

This position is responsible for supporting the institution director in campus operations including assisting with meeting preparation and facilitation, business administration, document management, and the collection of external disclosure reports. Additionally, key responsibilities include coordinating the director’s schedule and supporting external events.

Key Responsibilities

  • Meeting Support : Prepare for meetings, draft materials, take minutes, and review documents (Supervisor, Assistant Manager).
  • Administrative & Management Support : Manage general administrative tasks, draft and update SOPs.
  • External Disclosure Report Management : Collect, draft, and manage disclosure documents and reports.
  • Executive Schedule Management : Coordinate internal and external schedules and meetings (including accompanying duties).
  • VIP Protocol Support : Assist with welcoming VIP guests and event protocol.
  • Event Support : Provide support for official and external events.

2. Eligibility

[key requirements]
  • Education : Bachelor’s degree (4-year university) or higher
  • Technical Skills : Proficiency in MS Office (Word, Excel, PowerPoint) and Hangul (Korean word processor)
  • License : Class 2 Driver’s License
  • Language Skills : Proficiency in English (both spoken and written)

[Preferred Qualifications]

  • Work Experience : Prior experience in a related role is preferred
  • Documents : Employment certificate and copies of relevant certifications (one copy each)
3. Selection Precedures
  • Stage 1 : Document Screening
  • Stage 2 : Personality Test (Conducted only for candidates who pass the document screening-Subject to change depending on circumstances)
  • Stage 3 : Interview (includes English writing test and job skill test)
  • Stage 4 : Acceptance notice

4. Application Submission

  • Application Period : February 18, 2025 (Tue) – March 3, 2025 (Mon)
  • How to Apply : Online application through the recruitment portal
  • Required Documents (Attach files when submitting the application ; original documents must be provided upon hiring)
    • Korean/English Resume & Cover Letter : The Korean resume must include both current and expected salary.
    • Graduation Certificate & Academic Transcript : One copy of each must be attached.
  • Application Submission Platforms : Saramin(https://www.saramin.co.kr/zf_user/jobs/view?rec_idx=50033188&view_type=etc&ref=recruit_manage), JobKorea(https://www.jobkorea.co.kr/Recruit/GI_Read/46468959?Oem_Code=C1)

5. Conditions of Employment
  • Type of employment : Initially hired on a 3-month basis, with the possibility of a permanent contract based on performance evaluation at the end of the initial contract period
  • Working hours : Monday to Friday, 09:00~18:00
  • Salary : As per university regulations (Decided after interview)
  • Workplace : Ghent University Global Campus, 119-5 Songdo Munwha-ro, Yeonsu-gu, Incheon
6. Others
  • Acceptance may be withdrawn if the information provided in the application is found to be untrue of if there is no evidence to support them.